{"id":85,"date":"2022-05-26T09:17:54","date_gmt":"2022-05-26T09:17:54","guid":{"rendered":"http:\/\/doron"},"modified":"2024-09-12T19:35:50","modified_gmt":"2024-09-12T19:35:50","slug":"transformarea-digitala-ne-va-redefini-viata-modul-in-care-invatam-si-potentialul-de-obtinere-a-performantei-la-locul-de-munca","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/silviabogdan.ro\/transformarea-digitala-ne-va-redefini-viata-modul-in-care-invatam-si-potentialul-de-obtinere-a-performantei-la-locul-de-munca\/","title":{"rendered":"Transformarea digital\u0103 ne va redefini via\u021ba, modul \u00een care \u00eenv\u0103\u021b\u0103m \u0219i poten\u021bialul de ob\u021binere a performan\u021bei la locul de munc\u0103"},"content":{"rendered":"\n
IMPORTAN\u021aA COMPETEN\u021aELOR DIGITALE<\/strong><\/p>\n\n\n\n P\u0103trunderea cresc\u00e2nd\u0103 a noilor tehnologii emergente \u00een via\u021ba noastr\u0103 reclam\u0103 nevoia \u201eechip\u0103rii\u201d cu noi competen\u021be, mai actualizate la lumea \u00een care tr\u0103im, pe care ar trebui s\u0103 le avem pentru a excela \u00een utilizarea tehnologiei \u0219i integrarea acesteia \u00een peisajul cotidian. <\/p>\n\n\n\n Conectivitatea obiectelor din lumea fizic\u0103 integrat\u0103 \u00een via\u021ba noastr\u0103 odat\u0103 cu era industrial\u0103 4.0, reflect\u0103 o tendin\u021b\u0103 important\u0103 cu efecte de durat\u0103 asupra vie\u021bii noastre, \u00een particular \u0219i a societ\u0103\u021bii, \u00een general. Puterea sporit\u0103 de calcul, analiza avansat\u0103 a datelor \u0219i apari\u021bia inteligen\u021bei artificiale (AI) \u00eencep s\u0103 schimbe fundamental modul \u00een care g\u00e2ndim, ne tr\u0103im via\u021ba, rela\u021bion\u0103m cu ceilal\u021bi, \u00eenv\u0103\u021b\u0103m \u0219i muncim.<\/p>\n\n\n\n Utilizarea senzorilor \u0219i altor dispozitive conectate la internet pentru a urm\u0103ri \u0219i controla obiectele fizice cotidiene, deschide c\u0103i complet noi prin care oamenii pot transforma lumea \u0219i crea mai mult\u0103 bun\u0103stare la nivel planetar. Cre\u0219terea exploziv\u0103 a obiectelor conectate a schimbat paradigma mondial\u0103, iar sc\u0103derea rapid\u0103 a pre\u021burilor pentru componentele digitale tipice permite acum inovatorilor s\u0103 creeze noi \u0219i noi modele \u0219i, totodat\u0103, s\u0103 introduc\u0103 func\u021bionalit\u0103\u021bi de \u00eenalt\u0103 fiabilitate obiectelor \u0219i echipamentelor pe care le utiliz\u0103m acas\u0103, la serviciu \u0219i \u00een societate. <\/p>\n\n\n\n Aspectul func\u021bional al tehnologiei erei digitale este de a uni fiecare obiect din lumea fizic\u0103 sub o infrastructur\u0103 comun\u0103, \u00een a\u0219a fel \u00eenc\u00e2t oamenii s\u0103 le poat\u0103 controla \u0219i, totodat\u0103, actualiza periodic \u0219i \u00een timp util. Cu tot mai multe dispozitive conectate la internet – de la aparate electrocasnice, la autovehicule \u0219i instala\u021bii eoliene – \u00een cur\u00e2nd orice individ nu doar c\u0103 va fi nevoit s\u0103 \u00eenve\u021be s\u0103 le utilizeze pentru a-\u0219i simplifica via\u021ba, dar va fi ultra-necesar s\u0103 \u00een\u021beleag\u0103 \u0219i cum acestea le pot afecta bun\u0103starea personal\u0103.<\/p>\n\n\n\n Apari\u021bia tehnologiei tot mai sofisticate determin\u0103 apari\u021bia unor ocupa\u021bii noi, dar \u0219i dispari\u021bia vechilor meserii. \u00centr-o not\u0103 mai mult sau mai pu\u021bin umoristic\u0103, \u00eemi pot imagina c\u0103 foarte cur\u00e2nd am putea avea profesii de tipul: supervizor de drone, ap\u0103r\u0103tor al identit\u0103\u021bii virtuale, DJ de emo\u021bii prin culoare, detectiv de date, Sherlock SEO, ecologist media, autor de emo\u021bii, steward de brand, crypto broker, \u00eembl\u00e2nzitor de robo\u021bi, ghicitor de date, mecanic de robo\u021bi, arhitect virtual etc. Iar pentru toate acestea avem nevoie de alte abilit\u0103\u021bi, corelate cu pasiunile dar \u0219i cu talentele noastre, dac\u0103 e posibil.<\/p>\n\n\n\n Adul\u021bii sunt la fel de deruta\u021bi ca \u0219i tinerii c\u00e2nd vine vorba de cum va ar\u0103ta via\u021ba noastr\u0103 \u00eencep\u00e2nd cu 2025, odat\u0103 cu intrarea \u00een era industrial\u0103 5.0. Adoptarea rapid\u0103 a tehnologiilor emergente, cum ar fi inteligen\u021ba artificial\u0103 (AI) \u0219i \u00eenv\u0103\u021barea automat\u0103 (ML) – care includ sisteme de date, echipe interconectate care lucreaz\u0103 remote \u0219i lideri care au adoptat \u0219i promoveaz\u0103 utilizarea tehnologiei – prefigureaz\u0103 contextul pentru crearea de noi niveluri de simplificare a vie\u021bii, eficien\u021b\u0103 ridicat\u0103 a for\u021bei de munc\u0103, productivitate crescut\u0103 \u0219i competi\u021bie s\u0103n\u0103toas\u0103 \u00eentre ecosisteme \u0219i nu concuren\u021b\u0103 \u00eentre indivizi sau echipe\/companii singulare.<\/p>\n\n\n\n Ne afl\u0103m \u00een mijlocul unei revolu\u021bii industriale f\u0103r\u0103 precedent care a \u00eenceput s\u0103 modifice fundamental modul \u00een care tr\u0103im, lucr\u0103m \u0219i ne raport\u0103m unul la cel\u0103lalt. \u00cen ceea ce prive\u0219te amploarea, contextul \u0219i complexitatea sa, transformarea va fi diferit\u0103 de orice a experimentat omenirea p\u00e2n\u0103 \u00een prezent. Nu \u0219tim \u00eenc\u0103 cum se va desf\u0103\u0219ura, dar \u0219tim sigur c\u0103 este nevoie de colaborare inter-genera\u021bional\u0103, echipe multidisciplinare, comunicare eficient\u0103, leadership individual \u0219i focus pe rezultate comune.<\/p>\n\n\n\n \u00cen\u021belegerea modului \u00een care ar putea func\u021biona schimbarea poate ajuta indivizii \u0219i societatea s\u0103 se preg\u0103teasc\u0103 \u00een ansamblu pentru un viitor care promite s\u0103 favorizeze \u00eembun\u0103t\u0103\u021birea nivelului de trai \u0219i cre\u0219terea calit\u0103\u021bii vie\u021bii.<\/p>\n\n\n\n Astfel, suntem \u00eendrept\u0103\u021bi\u021bi s\u0103 ne \u00eentreb\u0103m: Cum putem s\u0103 ne preg\u0103tim pentru acest viitor \u00een care vom gestiona tehnologii avansate \u0219i vom administra robo\u021bi, acas\u0103, la serviciu, \u00een societate? Care sunt abilit\u0103\u021bile care vor deveni \u201eobligatorii\u201d pentru via\u021ba noastr\u0103, peste doar 5 ani? Cum ar putea oamenii din ziua de ast\u0103zi s\u0103 se preg\u0103teasc\u0103 pentru ziua de m\u00e2ine? Cu ce ar putea s\u0103 \u00eenceap\u0103? Care sunt metodele de instruire \u0219i programele educa\u021bionale care vor putea facilita dezvoltarea rapid\u0103 a acestor abilit\u0103\u021bi at\u00e2t tinerilor, dar mai ales formatorilor acestora?<\/p>\n\n\n\n Pot specula c\u0103 realit\u0103\u021bile sistemului nostru educa\u021bional din Secolul 21, sunt marcate de con\u0219tientizarea faptului c\u0103 angajamentul \u00eembun\u0103t\u0103\u021bit \u0219i eficient al fiec\u0103rui formator (dasc\u0103l, educator, \u00eenv\u0103\u021b\u0103tor, profesor, facilitator, trainer etc.), cursant (elev, student, adult etc.), precum \u0219i al tuturor p\u0103r\u021bilor interesate din educa\u021bie (institu\u021bii de profil, autorit\u0103\u021bi, ONG-uri etc.) poate fi realizat \u00een primul r\u00e2nd printr-o abordare educa\u021bional\u0103 axat\u0103 pe dezvoltarea abilit\u0103\u021bilor pentru via\u021b\u0103 \u0219i folosirea tehnologiei \u00een proiectare, predare, evaluare \u0219i \u00eenv\u0103\u021bare. <\/p>\n\n\n\n Astfel, dezvoltarea competen\u021bei digitale apare ca un efort integrat \u00een realizarea schimb\u0103rilor revolu\u021bionare necesare \u00een sectorul educa\u021biei. Utilizarea tehnologiei \u00een proiectare, predare, evaluare \u0219i \u00eenv\u0103\u021bare nu are doar poten\u021bialul de a spori capacitatea profesorilor \u0219i cadrelor educa\u021bionale de a sprijini procesul de formare prin educa\u021bie, ci \u0219i de a schimba modul \u00een care ace\u0219tia percep \u00ee\u0219i \u0219i \u00eendeplinesc rolurile. <\/p>\n\n\n\n Conducerea \u0219colii dintr-o perspectiv\u0103 digital\u0103 ajut\u0103, de asemenea, la alinierea practicilor de predare \u0219i \u00eenv\u0103\u021bare la cultura digital\u0103, care p\u0103trunde \u00een prezent \u00een toate contextele de via\u021b\u0103 contemporane ale copiilor, adolescen\u021bilor \u0219i tinerilor, permi\u021b\u00e2nd astfel profesorilor s\u0103 foloseasc\u0103 tehnologia pentru a face schimb\u0103ri pozitive de paradigm\u0103, forma comportamente pro-sociale \u0219i dezvolta competen\u021be necesare pentru \u00eentreaga via\u021b\u0103. <\/p>\n\n\n\n Aceste competen\u021be ar trebui s\u0103 fie o combina\u021bie de cuno\u0219tin\u021be, abilit\u0103\u021bi \u0219i mentalit\u0103\u021bi care permit indivizilor s\u0103 ia decizii \u00een cuno\u0219tin\u021b\u0103 de cauz\u0103, s\u0103 navigheze prin educa\u021bie, munc\u0103 \u0219i via\u021b\u0103, s\u0103 gestioneze tranzi\u021bii repetate \u0219i s\u0103 aib\u0103 rezilien\u021b\u0103 \u00een fa\u021ba schimb\u0103rilor continue. Furnizarea de abilit\u0103\u021bi de orientare \u0219i de proiectare a vie\u021bii tinerilor \u00eenseamn\u0103 \u00eemputernicirea acestora pentru a-\u0219i forma propria identitate, \u00een a-\u0219i dezvolta con\u0219tiin\u021ba de sine, pentru a \u00een\u021belege \u0219i a dob\u00e2ndi competen\u021bele de care au nevoie pentru a fi st\u0103p\u00e2nii propriei lor vie\u021bi \u0219i pentru a adopta o atitudine de \u00eenv\u0103\u021bare con\u0219tient\u0103 pe tot parcursul vie\u021bii lor.<\/p>\n\n\n\n Cursan\u021bii moderni trebuie s\u0103 consume, s\u0103 evalueze \u0219i s\u0103 integreze date \u00een continu\u0103 schimbare \u00een contexte extrem de complexe, dinamice \u0219i vizibile. Educa\u021bia ar trebui s\u0103 integreze nu doar foarte mult\u0103 \u0219tiin\u021b\u0103, c\u00e2t mai ales eforturi tranzac\u021bionale \u0219i abordare transforma\u021bional\u0103 la toate nivelurile.<\/p>\n\n\n\n Totodat\u0103 leadershipul \u0219colii ar trebui s\u0103 integreze o abordare concentrat\u0103 \u0219i planificat\u0103 prin competen\u021be digitale \u00eembun\u0103t\u0103\u021bite, at\u00e2t pentru elevi, c\u00e2t mai ales pentru profesori \u0219i nu doar axat\u0103 pentru men\u021binerea rela\u021biilor dintre p\u0103r\u021bile interesate ale educa\u021biei, evaluarea proceselor generale de \u00eenv\u0103\u021bare a elevilor \u0219i gestionarea schimb\u0103rii priorit\u0103\u021bilor din curriculum.<\/p>\n\n\n\n Din nefericire, aproape jum\u0103tate dintre cet\u0103\u021benii rom\u00e2ni, cu v\u00e2rste cuprinse \u00eentre 16 \u0219i 74 de ani, au competen\u021be digitale sc\u0103zute \u0219i doar 10% din popula\u021bie de\u021bine competen\u021be digitale \u201epeste baz\u0103\u201d. Potrivit Eurostat, Rom\u00e2nia se claseaz\u0103 pe ultimul loc \u00een UE din perspectiva acestor competen\u021be.<\/p>\n\n\n\n Indicatorii folosi\u021bi pentru a m\u0103sura abilit\u0103\u021bile digitale, integreaz\u0103 patru domenii: tehnologia informa\u021biei, comunicarea, rezolvarea problemelor \u0219i programarea. Indicatorii privesc persoanele cu v\u00e2rste cuprinse \u00eentre 16 \u0219i 74 de ani care desf\u0103\u0219oar\u0103 activit\u0103\u021bi \u00een cele 4 domenii. Pentru fiecare dintre acestea, \u00een func\u021bie de varietatea sau complexitatea activit\u0103\u021bilor desf\u0103\u0219urate, au fost calculate dou\u0103 niveluri de competen\u021b\u0103: \u201ede baz\u0103\u201d \u0219i \u201epeste baz\u0103\u201d. Astfel, a fost calculat un indicator global al abilit\u0103\u021bilor digitale pentru a reflecta competen\u021bele \u0219i abilit\u0103\u021bile digitale ale indivizilor evalua\u021bi: \u201ef\u0103r\u0103 abilit\u0103\u021bi\u201d, \u201eabilit\u0103\u021bi sc\u0103zute\u201d, \u201eabilit\u0103\u021bi de baz\u0103\u201d, respectiv \u201eabilit\u0103\u021bi peste baz\u0103\u201d.<\/p>\n\n\n\n Conform raportului, 43% dintre rom\u00e2ni, cu v\u00e2rste cuprinse \u00eentre 16 \u0219i 74 de ani, aveau competen\u021be digitale sc\u0103zute \u00een 2019, ceea ce ne-a clasat pe ultimul loc \u00een Europa. \u00cen acela\u0219i timp, \u00een fiecare an, num\u0103rul persoanelor cu competen\u021be digitale sc\u0103zute, cre\u0219te. \u00cen 2015, doar 29% din popula\u021bia noastr\u0103 avea abilit\u0103\u021bi digitale sc\u0103zute, dar aceasta a crescut apoi cu 3% \u00een urm\u0103torii doi ani, ajung\u00e2nd la 35% p\u00e2n\u0103 \u00een 2017 \u0219i iat\u0103, acum ne situ\u0103m la 43%. <\/p>\n\n\n\n \u00cen 2021, cel mai mic procent de persoane cu competen\u021be digitale sc\u0103zute din UE a fost \u00eenregistrat \u00een Olanda, cu 16%. Prin compara\u021bie, media UE a fost de 29%. \u00cen ceea ce prive\u0219te procentul popula\u021biei cu abilit\u0103\u021bi digitale \u00eenalte, suntem tot pe ultimul loc \u00een UE, cu doar 10%, fa\u021b\u0103 de rata medie \u00een UE care a fost de 31%. Totodat\u0103, \u00een timpul test\u0103rii PISA din edi\u021bia 2018, Rom\u00e2nia a fost singura \u021bar\u0103 UE, dintr-un grup restr\u00e2ns de opt state, care a sus\u021binut testul pe h\u00e2rtie. Mai mult, testul competen\u021belor digitale \u00een timpul examenelor de absolvire, de la sf\u00e2r\u0219itul liceului, au fost date tot pe h\u00e2rtie. <\/p>\n\n\n\n \u00cen acest context, nevoia de \u00eenv\u0103\u021bare continu\u0103 a profesorilor ar trebui s\u0103 fie un obiectiv permanent \u0219i primordial al oric\u0103rui sistem de educa\u021bie din secolul 21 \u0219i, totodat\u0103, cea mai bun\u0103 investi\u021bie pe care orice stat o poate face pentru a asigura bun\u0103stare na\u021bional\u0103 \u0219i prosperitate regional\u0103. <\/p>\n\n\n\n \u00cen ultimul deceniu, UE a ar\u0103tat un interes crescut \u00een formarea \u0219i dezvoltarea competen\u021belor digitale ale cadrelor didactice din \u021b\u0103rile membre. Astfel, a dezvoltat o serie de m\u0103suri, recomand\u0103ri \u0219i instrumente care s\u0103 creasc\u0103 calitatea actului educa\u021bional, precum \u0219i s\u0103 creeze premize pentru modernizarea sistemelor educa\u021bionale din toate statele membre. O parte dintre acestea se reg\u0103sesc \u0219i \u00een \u201eCadrul European pentru Competen\u021b\u0103 Digital\u0103\u201d – un proiect care prezint\u0103 o cale de dezvoltare a competen\u021belor digitale ale cet\u0103\u021benilor europeni \u0219i de a stimula inova\u021bia \u00een educa\u021bia pentru \u00eentreaga via\u021b\u0103.<\/p>\n\n\n\n Uit\u00e2ndu-ne retrospectiv la perioada recent\u0103 pe care am traversat-o odat\u0103 cu pandemia COVID-19, \u00een Rom\u00e2nia ne confrunt\u0103m cu o criz\u0103 cauzat\u0103 nu doar de trecerea activit\u0103\u021bilor de predare \u00een mediul online, dar mai ales cu lipsa abilit\u0103\u021bilor digitale ale cadrelor didactice din \u00eenv\u0103\u021b\u0103m\u00e2ntul preuniversitar, precum \u0219i cu lipsa accesului elevilor la internet \u0219i inexisten\u021ba acas\u0103 a computerelor, tabletelor, smartphone-urilor. <\/p>\n\n\n\n De\u0219i tr\u0103im \u00eentr-o er\u0103 hiper-digitalizat\u0103, majoritatea \u201enativilor digitali\u201d – genera\u021bia actual\u0103 de elevi din preuniversitar, nu sunt competen\u021bi digitali, de\u0219i unii au abilit\u0103\u021bi \u00een lucrul cu instrumentele online care le dep\u0103\u0219esc cu mult pe ale profesorilor lor. De aceea, proiectarea, predarea \u0219i evaluarea \u00eenv\u0103\u021b\u0103rii online necesit\u0103 abilit\u0103\u021bi suplimentare, \u00een special pentru profesori.<\/p>\n\n\n\n \u00cen viziune personal\u0103, digitalizarea \u0219colilor \u0219i profesorilor presupune proiectarea \u0219i parcurgerea unor rute educa\u021bionale clar structurate, proiectate \u0219i predate, precum \u0219i alinierea rezultatelor \u00eenv\u0103\u021b\u0103rii anticipate, a experien\u021belor de con\u0219tientizare create la nivel de comunitate \u0219i proiect\u0103rii, pred\u0103rii evalu\u0103rii \u0219i \u00eenv\u0103\u021b\u0103rii, \u00een mediul online. Altfel spus, acum, \u00een al paisprezecelea ceas, este oportun\u0103 opera\u021bionalizarea unui plan strategic de modernizare a \u0219colilor \u0219i dezvoltare a educa\u021biei (digitale) de \u00eenalt\u0103 calitate pe termen lung \u0219i personalizat pe nevoile reale ale beneficiarilor direc\u021bi \u0219i indirec\u021bi.<\/p>\n\n\n\n \u00cen concluzie, lumea se schimb\u0103 cu o vitez\u0103 uluitoare \u0219i, cu siguran\u021b\u0103, suntem \u00een tranzi\u021bie c\u0103tre \u201ea cincea er\u0103 industrial\u0103\u201d<\/strong>. <\/strong>Viitorul este influen\u021bat de c\u00e2teva tendin\u021be cheie care analizate, ne vor putea ajuta s\u0103 \u00een\u021belegem ce fel de abilit\u0103\u021bi ne vor fi necesare <\/strong>\u00een lumea viitorului.<\/p>\n\n\n\n Transformarea digital\u0103 ne va redefini via\u021ba, modul \u00een care \u00eenv\u0103\u021b\u0103m \u0219i poten\u021bialul de ob\u021binere a performan\u021bei la locul de munc\u0103. De aceea, este de a\u0219teptat ca \u00eencep\u00e2nd de acum s\u0103 \u00eenv\u0103\u021b\u0103m s\u0103 combin\u0103m tehnologia avansat\u0103, cu abilit\u0103\u021bile digitale \u0219i cu cele umane unice, tocmai pentru a ob\u021bine cel mai \u00eenalt nivel de performan\u021b\u0103 \u00een viitor.<\/p>\n\n\n\n Studii recente realizate de speciali\u0219ti din mai multe domenii arat\u0103 c\u0103 spa\u021biul de lucru nu devine mai mic \u00een ceea ce prive\u0219te func\u021biunea uman\u0103, c\u0103ci, de fapt, acesta devine mai mare. Practic, omul va avea mai mult\u0103 responsabilitate, iar prin utilizarea tehnologiei de genera\u021bie avansat\u0103 ajunge mai facil s\u0103-\u0219i dep\u0103\u0219easc\u0103 poten\u021bialul \u0219i s\u0103-\u0219i \u00eendeplineasc\u0103 obiectivele.<\/p>\n\n\n\n Altfel spus, este predictibil c\u0103 omul are ocazia acum s\u0103 se implice mai mult \u00een procesul de conceptualizare dec\u00e2t \u00een \u200b\u200bprocesul de implementare, care poate fi mai mult sau mai pu\u021bin automatizat. Astfel, omul are posibilitatea de a proiecta produse \u0219i servicii mai adaptate \u0219i mult personalizate nevoilor umane ale societ\u0103\u021bii.<\/p>\n\n\n\n Din punct de vedere educa\u021bional, avem oportunitatea de a dezvolta un mediu deschis, activ \u0219i c\u00e2t mai aplicabil la realitatea \u0219colar\u0103\/academic\u0103 prezent\u0103. Putem crea noi concepte de \u00eenv\u0103\u021bare, ancorate \u00een realitate \u0219i centrate pe \u00eenv\u0103\u021barea prin reflec\u021bie, metacogni\u021bie, metapredare \u0219i meta\u00eenv\u0103\u021bare, folosind predarea inter \u0219i transdisciplinar\u0103. Ar fi de preferat s\u0103 utiliz\u0103m platforme digitale care s\u0103 ne motiveze s\u0103 devenim agen\u021bi deplini ai propriei noastre \u00eenv\u0103\u021b\u0103ri. Nu \u00een ultimul r\u00e2nd, am putea \u00eenv\u0103\u021ba colaborativ \u0219i practica no\u021biuni esen\u021biale \u00een cadrul unor comunit\u0103\u021bi de \u00eenv\u0103\u021bare centrate pe educa\u021bia pentru viitor.<\/p>\n\n\n\n <\/p>\n\n\n\n Manifest\u0103-\u021bi curiozitatea, aprofundeaz\u0103 topicurile provocatoare \u0219i exploreaz\u0103 oricare subiect educa\u021bional care te poate ajuta s\u0103 cre\u0219ti mai mult \u00een fiecare zi!<\/strong><\/p>\n\n\n\n <\/p>\n\n\n\n \u00cen cazul \u00een care consideri c\u0103 opinia ta poate fi valoroas\u0103 pentru comunitatea oamenilor preocupa\u021bi de educa\u021bie, ne po\u021bi l\u0103sa comentariul t\u0103u mai jos.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" IMPORTAN\u021aA COMPETEN\u021aELOR DIGITALE
\nDin punct de vedere educa\u021bional, avem oportunitatea de a dezvolta un mediu deschis, activ \u0219i c\u00e2t mai aplicabil la realitatea \u0219colar\u0103\/academic\u0103 prezent\u0103.<\/p>\n","protected":false},"author":8473,"featured_media":1262,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[10],"tags":[],"class_list":["post-85","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-educatie-antreprenoriala"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/85"}],"collection":[{"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/8473"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=85"}],"version-history":[{"count":10,"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/85\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1263,"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/85\/revisions\/1263"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media\/1262"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=85"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=85"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=85"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}