{"id":90,"date":"2022-05-26T09:17:54","date_gmt":"2022-05-26T09:17:54","guid":{"rendered":"http:\/\/doron"},"modified":"2024-09-12T19:40:20","modified_gmt":"2024-09-12T19:40:20","slug":"ce-pot-face-ca-parinte-sa-suplinesc-lipsa-copilului-meu-de-la-scoala","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/silviabogdan.ro\/ce-pot-face-ca-parinte-sa-suplinesc-lipsa-copilului-meu-de-la-scoala\/","title":{"rendered":"Ce pot face ca p\u0103rinte s\u0103 suplinesc lipsa copilului meu de la \u0219coal\u0103?"},"content":{"rendered":"\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\n

REINVENTAREA P\u0102RIN\u021aILOR PE TIMP DE PANDEMIE<\/b><\/h4>\n

Lumea se schimb\u0103 cu o vitez\u0103 mult mai mare dec\u00e2t \u00een urm\u0103 cu 30 de ani. Conform mai multor m\u0103rturii ale oamenilor de \u0219tiin\u021b\u0103, ne afl\u0103m \u00een pragul unei revolu\u021bii industriale f\u0103r\u0103 precedent care va modifica fundamental modul \u00een care tr\u0103im, lucr\u0103m \u0219i ne raport\u0103m unii la ceilal\u021bi. \u00cen ceea ce prive\u0219te amploarea, contextul \u0219i complexitatea sa, speciali\u0219tii afirm\u0103 c\u0103 transformarea va fi diferit\u0103 de orice a experimentat omenirea p\u00e2n\u0103 \u00een prezent. Cooperarea dintre om \u0219i ma\u0219in\u0103 va fi principala preocupare a omenirii, pe m\u0103sur\u0103 ce inteligen\u021ba uman\u0103 \u00eenva\u021b\u0103 s\u0103 utilizeze g\u00e2ndirea computa\u021bional\u0103. Armonia existent\u0103 \u00een rela\u021bia om-calculator, va putea crea premize pentru ca oamenii s\u0103 performeze sarcini cu valoare ad\u0103ugat\u0103.<\/p>\n

Astfel, abilit\u0103\u021bile digitale devin esen\u021biale pentru oricare om de pe planet\u0103, pentru \u00eentreaga sa via\u021b\u0103. \u00cen contextul dat, profesorii \u0219i elevii sunt obliga\u021bi fa\u021b\u0103 de sine s\u0103-\u0219i dezvolte abilit\u0103\u021bi transversale\u00a0\u0219i, totodat\u0103, s\u0103 \u0219i le \u00eembun\u0103t\u0103\u021beasc\u0103 pe cele existente \u00een mod considerabil. Utilizarea adecvat\u0103 a tehnologiilor \u0219i resurselor digitale \u00een via\u021ba cotidian\u0103, at\u00e2t la \u0219coal\u0103\/serviciu, acas\u0103, dar \u0219i \u00een societate, pot face diferen\u021ba \u00eentre un individ mediocru \u0219i unul cu un poten\u021bial mai mare pentru succes \u0219i automat, un juc\u0103tor redutabil \u00een cursa contribu\u021biei personale la economia \u021b\u0103rii.<\/p>\n

Exper\u021bii preconizeaz\u0103 c\u0103 un num\u0103r tot mai mare de locuri de munc\u0103 vor fi disponibile pentru persoanele care au abilit\u0103\u021bi digitale avansate. Apar ocupa\u021bii noi, dispar meserii vechi. Adul\u021bii sunt la fel de deruta\u021bi ca \u0219i tinerii c\u00e2nd vine vorba de cum va ar\u0103ta pia\u021ba muncii \u00eencep\u00e2nd cu 2025. Adoptarea rapid\u0103 a tehnologiilor emergente, cum ar fi inteligen\u021ba artificial\u0103 (AI) \u0219i \u00eenv\u0103\u021barea automat\u0103 (ML) \u2013 care includ sisteme de date, echipe interconectate care lucreaz\u0103 remote \u0219i lideri care au adoptat \u0219i promoveaz\u0103 utilizarea tehnologiei \u2013 prefigureaz\u0103 contextul pentru crearea de noi niveluri de eficien\u021b\u0103 a for\u021bei de munc\u0103, productivitate ridicat\u0103 \u0219i competi\u021bie s\u0103n\u0103toas\u0103 pentru inteligen\u021ba uman\u0103.<\/p>\n

Desigur, toate acestea au loc ipotetic, \u00eentr-un alt mileniu din viitorul \u00eendep\u0103rtat, pe o alt\u0103 planet\u0103 din galaxie \u0219i cu certitudine, nu \u00een Rom\u00e2nia.<\/p>\n

De\u0219i toate ideile vehiculate din Martie 2020 conduc la ideea c\u0103 \u0219coala nu va mai fi niciodat\u0103 ca \u00eenainte, iar online-ul face posibil\u0103 \u00eenv\u0103\u021barea \u00een orice condi\u021bii, suntem \u00een situa\u021bia \u00een care nu doar c\u0103 desfiin\u021b\u0103m sistemul mixt de \u00eenv\u0103\u021bare (reintrodus cu mare greutate pentru copiii care nu pot veni la \u0219coal\u0103), dar anul\u0103m cu toat\u0103 puterea premizele de a face educa\u021bie remedial\u0103, intr\u00e2nd \u00een vacan\u021b\u0103 prelungit\u0103.<\/p>\n

Profesorii \u0219i tinerii \u0219i-ar dori s\u0103 se re\u00eentoarc\u0103 la \u0219coal\u0103, dar contextul pare \u00eembucur\u0103tor \u00een prag de vacan\u021b\u0103. Nu-i \u00eencurc\u0103 doar preocuparea pentru relaxarea personal\u0103 c\u00e2t \u00eei bulverseaz\u0103 complet deciziile contradictorii \u0219i \u00eencerc\u0103rile ratate de a se reconecta la un stil de via\u021b\u0103 care s\u0103 le aduc\u0103 stabilitate \u00een vremuri nesigure, incerte \u0219i turbulente.<\/p>\n

\u00cen timp ce deciziile privind acordarea vacan\u021bei \u0219colare \u0219i crearea de pun\u021bi \u00eentre s\u0103rb\u0103tori revine ministerului de resort, consecin\u021bele abrupte ale educa\u021biei ratate se r\u0103sfr\u00e2ng \u00een special asupra tinerilor celor mai marginaliza\u021bi. Cu toate acestea nici tinerii cu mai multe oportunit\u0103\u021bi nu-s departe de a-\u0219i rata \u0219ansele. Am mai tot spus c\u0103, din p\u0103cate, cu c\u00e2t r\u0103m\u00e2n mai mult \u00een afara studiului formal, iar pedagogia digital\u0103 nu-\u0219i face prezen\u021ba \u00een actul educa\u021bional, cu at\u00e2t mai pu\u021bine posibilit\u0103\u021bi au tinerii din Rom\u00e2nia s\u0103-\u0219i continue educa\u021bia \u0219i s\u0103 nu \u00eenregistreze goluri enorme, care nu vor mai putea fi remediate la timp.\u00a0

Ne confrunt\u0103m cu multe paradoxuri, care din p\u0103cate vor avea impact asupra educa\u021biei pe termen lung, pentru c\u0103 nu trat\u0103m prezentul ca pe o oportunitate pentru viitor. Ne este greu s\u0103 credem c\u0103 trecutul nu mai poate reveni \u0219i mai mult dec\u00e2t at\u00e2t, credem c\u0103 via\u021ba noastr\u0103 va fi \u00eemplinit\u0103 cu o educa\u021bie care nu include tehnologia.<\/p>\n

Problema este c\u0103 dac\u0103 <\/span>\u0219coala revine exclusiv \u00een offline, ne vom reconecta absolut, indisolubil \u0219i iremediabil la vechile obiceiuri. Nu doar c\u0103 nu vom mai studia \u00een online dar vom fi rejectat cu sau f\u0103r\u0103 bun\u0103 \u0219tiin\u021b\u0103, pentru o lung\u0103 perioad\u0103 de timp, orice ini\u021biativ\u0103 de dezvoltare a autonomiei \u00een \u00eenv\u0103\u021bare. Iar aceast\u0103 posibil\u0103 stare de fapt va tara \u00eenv\u0103\u021barea pentru \u00eentreaga via\u021b\u0103 a copiilor \u0219i tinerilor acestei \u021b\u0103ri care vor deveni adul\u021bi \u00een era digital\u0103 5.0. Nu doar c\u0103 tinerii ace\u0219tia f\u0103r\u0103 abilit\u0103\u021bi pentru via\u021b\u0103 vor fi incapabili s\u0103 reu\u0219easc\u0103 \u00een carier\u0103, preg\u0103ti\u021bi fiind s\u0103 fie \u0219omeri \u0219i s\u0103 se bucure de auto-suficien\u021b\u0103, f\u0103r\u0103 perspective, uit\u00e2ndu-se cu mult jind la job-urile vest-europene, \u00een industrii pentru care nu au \u00eenv\u0103\u021bat, plec\u00e2nd din \u021bar\u0103, dar indiferent c\u00e2t de mult\u0103 sau pu\u021bin\u0103 \u0219coal\u0103 au f\u0103cut, ei vor fi fost \u0219colariza\u021bi din bani publici.<\/p>\n

\u00cen aceea\u0219i m\u0103sur\u0103, dac\u0103 \u0219coala \u00ee\u0219i va continua cursurile exclusiv \u00een online, mul\u021bi tineri nu se vor mai re\u00eentoarce \u00een sistem. Totodat\u0103, elevii care-\u0219i doresc s\u0103 continue \u00een online nu vor putea\u00a0participa din cauza abilit\u0103\u021bilor digitale sc\u0103zute pe care le au sau a lipsei acestora. \u00cen plus, \u201ecompeti\u021bia\u201d pentru utilizarea terminalelor digitale existente \u00een familiile lor, sau poate chiar inexisten\u021ba dispozitivelor electronice, anihileaz\u0103 aproape complet \u00eenv\u0103\u021barea \u0219i socializarea\u00a0\u00a0virtual\u0103.<\/p>\n


\u00cendr\u0103znesc s\u0103 emit teoria conform c\u0103reia <\/span>tehnologia digital\u0103 care permite comunicarea, colaborarea \u0219i \u00eenv\u0103\u021barea la distan\u021b\u0103, care este un instrument formidabil, o surs\u0103 de inova\u021bie cu un poten\u021bial nem\u0103surat, nu poate fi un panaceu atractiv, exclusiv \u0219i extraordinar pentru \u00eenv\u0103\u021b\u0103m\u00e2ntul rom\u00e2nesc.\u00a0<\/p>\n

Diferite cercet\u0103ri arat\u0103 c\u0103 activit\u0103\u021bile educa\u021bionale mediate de tehnologie prin orientare social\u0103 promoveaz\u0103 \u00eenv\u0103\u021barea autonom\u0103. Copiii \u0219i tinerii au nevoie de suport pentru a-\u0219i cre\u0219te acest tip de autonomie, prin combinarea activit\u0103\u021bilor gestionate cu ajutorul tehnologiilor dar intermediate de profesor \u0219i chiar de p\u0103rin\u021bi.<\/p>\n

Eviden\u021biez faptul c\u0103 autonomia \u0219i \u00eenv\u0103\u021barea mixt\u0103 merg m\u00e2n\u0103 \u00een m\u00e2n\u0103 cu calitatea interac\u021biunii umane. Aceasta pentru c\u0103 <\/span>este o iluzie s\u0103 credem c\u0103 \u00eenv\u0103\u021barea doar \u00een s\u0103lile de clas\u0103 sunt c\u0103ile de urmat pentru to\u021bi tinerii acestei \u021b\u0103ri.\u00a0\u00cenv\u0103\u021barea mixt\u0103 trebuie s\u0103 continue \u0219i acas\u0103 \u0219i, \u00een aceea\u0219i m\u0103sur\u0103, \u00een societate.<\/p>\n

\u0218colile care se \u00eentorc la instruirea fa\u021b\u0103 \u00een fa\u021b\u0103, ar putea s\u0103 adopte o abordare mixt\u0103 care necesit\u0103 ca cel pu\u021bin o parte din cursuri sau materii s\u0103 poat\u0103 fi \u021binute online sau sus\u021binute prin tehnologie digital\u0103.<\/p>\n

Dac\u0103 nu ne d\u0103m \u0219ansa s\u0103 men\u021binem o abordare educa\u021bional\u0103 echilibrat\u0103 care s\u0103 includ\u0103 \u00eenv\u0103\u021barea mixt\u0103, orice \u00eencercare de a face fa\u021b\u0103 unor contexte viitoare, precum pandemia, va e\u0219ua.<\/p>\n

Nu doar c\u0103 ne anul\u0103m \u0219ansele de a continua educa\u021bia, dar vom crea o falie imens\u0103 fa\u021b\u0103 de europeni \u0219i vom propaga o \u201eepidemie\u201d greu de gestionat, axat\u0103 pe lipsa de abilit\u0103\u021bi pentru via\u021b\u0103 a tinerilor care sunt acum la v\u00e2rsta copil\u0103riei \u0219i a adolescen\u021bei.<\/p>\n

De ce? Pentru c\u0103 nu vom fi exersat o suficient\u0103 perioad\u0103 de timp abilit\u0103\u021bi transversale necesare pe timp de criz\u0103, pentru a a ne crea instincte s\u0103n\u0103toase \u0219i a doua natur\u0103 \u00een a r\u0103zbate \u0219i p\u0103\u0219i \u00eenainte cu demnitate.<\/p>\n

\u00cen loc s\u0103 pierdem timpul, s\u0103 g\u0103sim scuze pentru lipsa de ac\u021biune \u0219i s\u0103 a\u0219tept\u0103m la nesf\u00e2r\u0219it re\u021bete pentru \u00eenv\u0103\u021barea formal\u0103, doar \u00een sala de clas\u0103, am putea profita de formidabila oportunitate de a ne preg\u0103ti copiii s\u0103 devin\u0103, prin \u00eenv\u0103\u021bare autonom\u0103, candida\u021bi r\u00e2vni\u021bi de liceele, universit\u0103\u021bile \u0219i companiile na\u021bionale, europene \u0219i mondiale. \u00cen plus, i-am putea preg\u0103ti pentru a-\u0219i crea o via\u021b\u0103 \u00eendestul\u0103toare, fericit\u0103 \u0219i \u00eemplinit\u0103.<\/p>\n

Rezultatele mai multor cercet\u0103ri arat\u0103 c\u0103 tinerii care practic\u0103 autonomia \u00een \u00eenv\u0103\u021bare sunt mai capabili dec\u00e2t colegii lor \u00een a-\u0219i folosi g\u00e2ndirea critic\u0103, a inova, a colabora cu ceilal\u021bi \u0219i rezolva probleme complexe, deoarece mentalitatea lor \u0219i deprinderile auto-dezvoltate \u00eencurajeaz\u0103 locul de control intern, fundamenteaz\u0103 puterea interioar\u0103 \u0219i preg\u0103te\u0219te t\u00e2n\u0103rul s\u0103 se auto-conduc\u0103.<\/p>\n

Un principiu major al autonomiei \u00een \u00eenv\u0103\u021bare este acela c\u0103 tinerii care sunt sus\u021binu\u021bi s\u0103 \u00eenve\u021be \u0219i singuri \u00ee\u0219i vor folosi mult mai u\u0219or abilit\u0103\u021bile transversale \u00een via\u021ba real\u0103, devenind adul\u021bi capabili s\u0103 dep\u0103\u0219easc\u0103 dificult\u0103\u021bile \u00eent\u00e2mpinate \u0219i s\u0103 ob\u021bin\u0103 succesul indiferent de contextul cu care ace\u0219tia se confrunt\u0103.<\/p>\n

Tinerii au nevoie de adul\u021bii din jurul lor care s\u0103 le fie facilitatori ai cunoa\u0219terii \u0219i nu tutori personali care s\u0103-i \u00eenve\u021be ce \u0219tiu ei mai bine. Faptul de a capitaliza pe independen\u021ba tinerilor \u00een g\u00e2ndire \u0219i ac\u021biune, de a-i provoca s\u0103 \u00eenve\u021be s\u0103-\u0219i \u00eembun\u0103t\u0103\u021beasc\u0103 cuno\u0219tin\u021bele pentru ei \u00een\u0219i\u0219i, \u00een loc s\u0103 se bazeze pe al\u021bii care s\u0103-i bombardeze cu materiale de curs, teorii \u0219i concepte neaplicabile \u00een via\u021ba real\u0103, este cea mai bun\u0103 decizie pe care o poate lua un dasc\u0103l modern sau un p\u0103rinte preocupat de fericirea copilului s\u0103u.<\/p>\n

Totodat\u0103, tinerii din ziua de ast\u0103zi au obliga\u021bia moral\u0103 fa\u021b\u0103 de sine s\u0103 practice de timpuriu autonomia \u00een \u00eenv\u0103\u021bare pentru a se preg\u0103ti pentru via\u021b\u0103. Ei trebuie s\u0103 \u00eenve\u021be s\u0103 fie antrena\u021bi pentru a opera \u00een situa\u021bii nea\u0219teptate, f\u0103r\u0103 plas\u0103 de siguran\u021b\u0103 \u0219i s\u0103 fie capabili s\u0103-\u0219i asume ob\u021binerea rezultatelor \u0219colare targetate, nivelului a\u0219teptat de performan\u021b\u0103 \u00een cariera viitoare \u0219i efortul de a-\u0219i crea bun\u0103starea \u0219i fericirea de care au nevoie pentru a tr\u0103i o via\u021b\u0103 cu sens.<\/p>\n

Ce pot face ca p\u0103rinte s\u0103 suplinesc lipsa copilului meu de la \u0219coal\u0103?<\/p>\n

Fiecare t\u00e2n\u0103r este unic \u0219i este important s\u0103 afl\u0103m ce func\u021bioneaz\u0103 cel mai bine pentru fiecare. Studiile arat\u0103 c\u0103 \u00een \u00eenv\u0103\u021barea mixt\u0103, p\u0103rin\u021bii \u00ee\u0219i asum\u0103 adesea rolul de profesor. A face din cunoa\u0219tere o prioritate \u00eei va \u00eempiedica pe tineri s\u0103 trateze \u00eenv\u0103\u021barea online ca pe o vacan\u021b\u0103.<\/p>\n

Cercet\u0103rile sugereaz\u0103 c\u0103 unele tipuri de participare p\u0103rinteasc\u0103 au un impact mare asupra realiz\u0103rilor \u0219colare\/academice ale copiilor lor. Acum este momentul oportun pentru a acoperi decalajul genera\u021bional. Cu o oarecare umilin\u021b\u0103 \u0219i mult\u0103 disponibilitate pentru a \u00eenv\u0103\u021ba, p\u0103rin\u021bii pot face din copiii lor elevi mai interesa\u021bi de cunoa\u0219tere devenind ei \u00een\u0219i\u0219i \u00eenv\u0103\u021b\u0103cei. L\u0103sa\u021bi-v\u0103 copiii s\u0103 v\u0103 ghideze, s\u0103 practice \u00eenv\u0103\u021b\u00e2ndu-v\u0103 no\u021biuni, prezent\u00e2ndu-v\u0103 ideile, percep\u021biile \u0219i dorin\u021bele pe care le au referitoare la modul \u00een care poate fi gestionat\u0103 \u00eenv\u0103\u021barea la nivel personal. La urma urmei, uneori predarea unui concept este cel mai bun mod de a-l st\u0103p\u00e2ni. Adresa\u021bi-le copiilor vo\u0219tri \u00eentreb\u0103ri relevante \u0219i bine formulate referitoare la \u00eenv\u0103\u021barea mixt\u0103 \u0219i astfel, ve\u021bi stabili o leg\u0103tur\u0103 mai puternic\u0103 axat\u0103 pe colaborare, comunicare \u0219i \u00eencredere.<\/p>\n

Ceea ce conteaz\u0103 este c\u0103 nu ar trebui s\u0103 ne confrunt\u0103m niciodat\u0103 \u00een acest nou capitol din via\u021ba noastr\u0103 cu idei preconcepute, cum ar fi \u201eprezen\u021ba permanent\u0103 \u00een fa\u021ba ecranului este o distragere a aten\u021biei\u201d \u0219i \u201eInternetul este inerent inferior c\u0103r\u021bilor ca surs\u0103 de informa\u021bii fiabile\u201d\u2026 Orice \u00eenv\u0103\u021bare necesit\u0103 o minte deschis\u0103 iar auto-educarea referitoare la \u00eenv\u0103\u021barea mixt\u0103 nu ar trebui s\u0103 fac\u0103 excep\u021bie!<\/p>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t

\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t

\u00a0<\/p>\n

\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t

\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t

\u00a0<\/p>\n

\u00cen cazul \u00een care consideri c\u0103 opinia ta poate fi valoroas\u0103 pentru comunitatea oamenilor preocupa\u021bi de educa\u021bie, ne po\u021bi l\u0103sa comentariul t\u0103u mai jos.<\/p>\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

REINVENTAREA P\u0102RIN\u021aILOR PE TIMP DE PANDEMIE
\nLumea se schimb\u0103 cu o vitez\u0103 mult mai mare dec\u00e2t \u00een urm\u0103 cu 30 de ani. Conform mai multor m\u0103rturii ale oamenilor de \u0219tiin\u021b\u0103, ne afl\u0103m \u00een pragul unei revolu\u021bii industriale f\u0103r\u0103 precedent care va modifica fundamental modul \u00een care tr\u0103im, lucr\u0103m \u0219i ne raport\u0103m unii la ceilal\u021bi.<\/p>\n","protected":false},"author":8473,"featured_media":1272,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[13],"tags":[],"class_list":["post-90","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-educatie-pentru-o-viata-prospera"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/90"}],"collection":[{"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/8473"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=90"}],"version-history":[{"count":25,"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/90\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1276,"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/90\/revisions\/1276"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media\/1272"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=90"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=90"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/silviabogdan.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=90"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}